Seznam nejčastějších otázek a odpovědí:
Opotřebení brzd může být znát na několika různých příznacích. Pokud pozorujete některý z následujících jevů, může to být známka toho, že je čas na kontrolu nebo renovaci brzd vašeho vozidla:
Zvýšená brzdná dráha: Pokud si všimnete, že vaše auto potřebuje delší vzdálenost k zastavení než obvykle, mohou být brzdy opotřebované.
Hluk při brzdění: Pokud slyšíte skřípání, vrzání nebo broušení při brzdění, může to být známka toho, že brzdové destičky jsou opotřebované a potřebují výměnu.
Vibrace nebo pulzace: Pokud cítíte pulzaci nebo vibrace v pedálu brzdy nebo v celém vozidle při brzdění, může to znamenat, že jsou brzdové kotouče nebo bubny deformované nebo nerovnoměrně opotřebované.
Těžký brzdový pedál: Pokud je třeba při brzdění použít větší sílu než obvykle, mohou být brzdy blízko svého životního konce nebo může být problém s brzdovým systémem.
Brzdový pedál se „propadá“: Pokud brzdový pedál klesá hlouběji než obvykle nebo se cítí měkčí, může to být známka úniku brzdové kapaliny nebo problému v hydraulickém systému.
Varovná světla: Mnoho moderních vozidel má varovná světla na přístrojové desce, která indikují problémy s brzdami.
Kontrola tloušťky brzdových destiček: Vizualizace tloušťky brzdových destiček může odhalit jejich opotřebení. Pokud jsou destičky tenčí než výrobcem doporučená minimální tloušťka, je čas je vyměnit.
Změny v chování vozidla při brzdění: Pokud auto táhne do strany při brzdění, může to být také známka problémů s brzdami.
V případě jakýchkoliv pochybností je nejlepší nechat vozidlo co nejdříve prohlédnout odborníkem. Pravidelná údržba a kontrola brzd je důležitá pro vaši bezpečnost a pro bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu.
Renovace se liší v závislosti na stavu třmenů nebo válců. Cena také závisí na pořizovací ceně manžet, nových pístů a co všechno bylo potřeba s brzdami udělat (např.: utržený odvzdušňovací šroub, tvrdochromové písty, naše úprava celého složení válce vzhledem k nedostupnosti dílů atd.). Některé přístroje se už nevyrábí a je potřeba si s tím poradit. Nelze tedy určit obecnou cenu za renovaci, protože každá zakázka je jiná. Ceny častých renovací naleznete v Katalogu dílů.
Renovace bez zinkování se v případě dostupnosti všech dílů a bezproblémovému přístroji dá udělat do jednoho týdne. Pokud ale nastanou komplikace, kdy musíme objednávat sady, vyvrtávat utržené odvzdušňovací šrouby a nebo vyrábět písty, tak se renovace samozřejmě prodlužuje. Termín jsme schopni upřesnit až během renovace. Standartně počítejte tak měsíc až měsíc a půl.
Každou zakázku děláme ručně, to znamená, že se jí opravdu věnujeme a vše i sami odzkoušíme. Zřídka kdy se nám stává, že zákazník něco reklamuje. Samozřejmě se to stát může a reklamaci se vždy věnujeme přednostně a přístroj opravíme.
Mnohdy se nové přístroje nedají sehnat a když, tak je to pochybná kvalita tělesa i manžet. Mnohdy takové přístroje sami předěláváme. My v podstatě starým kvalitním přístrojům vdechneme nový život, že fungují jako nové.
Ano. Z 95% děláme renovace starých brzdových systému do veteránů, kde se snažíme, aby fungovaly jako nové. Samozřejmě vše závisí na dostupnosti dílů a jejich kvalitě, speciálně manžet.
Vše záleží na nájezdu kilometrů a efektivě brzdění. Dá se říct, že námi zrenovované přístroje vydrží dlouho protože díky naší konzervaci jsou odolné delší dobu, ale samozřejmě každý jezdí jinak a za jiných podmínek. Renovaci bych doporučil ve chvíli, kdy auto vykazuje jakýkoliv stav popsaný v odpovědi na otázku 1 a brzdy jsou potřeba dát do kupy.
Renovace Vám zaručí, že auto bude kvalitně brzdit. Výkon auta závisí na spoustě faktorů, ale co se brzdového systému týká, tak auto bude po této stránce v pořádku.
Jelikož na litinové brzdy používáme povrchovou zinkovou úpravu a dobrou konzervaci uvnitř přístroje, tak brzdy po naší renovaci vydrží opravdu dlouho. Nelze obecně říci, jak dlouho, protože když se brzdy nepoužívají, tak jim to neprospívá. Současně nadměrné používání vede také k opotřebení. Nicméně vybíráme kvalitní manžety, honujeme vnitřek válce a používáme nové písty, takže o vnitřek přístroje je také postaráno.